همه چیز درباره سفید کردن دندان
نوشته شده توسط : faramarz

سفید کردن دندان یک روش سفید کردن موقت دندان است که اکثر افراد از آن برای زیبایی و بهبود لبخند خود استفاده می کنند.
برای انجام سفید کردن دندان دو روش به نام‌های سفید کردن در مطب و سفید کردن خانگی وجود دارد که راندمان روش در مطب برای گرفتن نتایج سریع‌تر بیشتر است و روش خانگی بعد از چند هفته تأثیر خود را در سفید کردن دندان‌ها نشان می‌دهد. اما این روش زمانی نتیجه بسیار مطلوبی دارد که از روش های سفید کننده اداری و خانگی به طور همزمان استفاده شود.

باید سینی پلاستیکی را شب هنگام خواب که در واقع از قالب دندان های شما در آزمایشگاه ساخته شده و ژل سفید کننده بین فضاهای مناسب قرار می گیرد در دهان خود قرار دهید و هر روز صبح آن را خارج کنید.

سفید کردن دندان چیست؟
بلیچینگ دندان دررشت بخشی از خدمات دندانپزشکی زیبایی است. با استفاده از روش بلیچینگ، رنگدانه هایی که بین هرم مینای دندان رسوب می کنند و باعث آسیب طولانی مدت به دندان های بیمار می شوند، توسط مواد سفید کننده اکسید شده و از بین می روند.
بیشتر مواد مورد استفاده در فرآیند سفید کردن دندان ها به مینای پایین و عاج دندان نفوذ می کنند و رنگدانه های ایجاد شده را از بین می برند و دندان های شما را درخشان تر می کنند.


عصب کشی در رشت  روی لینک کلیک کنید

https://drshamsdentist.com/%d8%b9%d8%b5%d8%a8-%da%a9%d8%b4%db%8c-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/


البته باید به این نکته توجه کنید که ترمیم های دندانی را نمی توان با روش سفید کردن دندان سفید کرد. ترمیم دندان به پر کردن دندان، لمینت دندان و روکش دندان اشاره دارد.

معمولاً هنگام استفاده از سفید کردن دندان، قسمت‌هایی که ترمیم‌های دندانی هستند، کمی تیره‌تر از بقیه دندان‌ها نشان داده می‌شوند و در هنگام صحبت کردن، کمی واضح و متمایز به نظر می‌رسند. البته راهی وجود دارد و آن بلیچینگ ترمیم های دندانی است که با تعویض آن ها سفید می شود.
استفاده از این روش برای افرادی که از نظر ژنتیکی دندان های زرد دارند، افرادی که مدتی است سیگار می کشند و افرادی که به نوشیدن چای و قهوه زیاد علاقه دارند به شدت توصیه می شود، زیرا این افراد به خصوص گروه دوم و سوم بیشتر هستند. احتمال تغییر آنها به رنگ دندان هستند.

دلیل میزبانی سفید کردن دندان چیست؟
همه ما می بینیم که با گذشت زمان دندان ها تغییر رنگ داده و زرد می شوند. برخی افراد برای کنترل بیماری خود نیاز به مصرف داروهای خاصی دارند که تاثیر زیادی در تغییر رنگ دندان های افراد دارد.
برای سفید کردن دندان ها باید به پزشک مراجعه کنید. زیرا روش های موقت نمی توانند مدت زیادی برای شما دوام بیاورند.

البته به این نکته توجه کنید که با سفید کردن دندان هیچ عاملی برای سلامت آن فراهم نکردید و فقط زیبایی دندان های خود را افزایش دادید. البته برای داشتن لبخندی زیبا باید دندان های زیبا، لثه های خوش رنگ و دندان های منظم داشته باشید.

زمانی لثه های رنگی زیبایی خواهید داشت که عوارض و ناهنجاری هایی مانند مشکلات عفونی در لثه های خود نداشته باشید. علاوه بر این، زمانی که دو فک شما کاملاً موازی یکدیگر هستند و دندان‌های شما کاملاً در موقعیت‌های مربوطه قرار می‌گیرند، دندان‌های شما به طور یکنواخت قرار می‌گیرند.
امروزه بسیاری از افراد برای از بین بردن زردی دندان و زیباتر شدن لبخند خود از روش سفید کردن دندان استفاده می کنند.

البته این روش شفافیت فوق العاده ای را نیز برای دندان های شما به ارمغان می آورد و در صورت وجود لکه بر روی دندان ها، لکه ها را از بین می برد.
چه زمانی به سفید کردن دندان نیاز داریم؟
لایه عاج زیر مینای دندان قرار دارد که با افزایش سن تیره تر می شود و البته دلیل این تیرگی رسوب مداوم عاج ثانویه دندان است که توسط سلول های زنده ادنتوبلاست موجود در پالپ دندان تولید می شود.
اکثر افرادی که اصرار به سفید کردن بیش از حد دارند باید بدانند که درست است که مینای دندان آنها شفاف و نازک می شود. اما این ظرافت باعث می شود رنگ تیره عاج کاملا نمایان شود.

اجزای سفید کننده دندان شامل موارد زیر است:
تثبیت کننده: این ماده از تجزیه ترکیبات سفید کننده جلوگیری می کند.
نگهدارنده: این عنصر برای افزایش ماندگاری و اثربخشی محصول استفاده می شود و اسیدیته را متعادل می کند.
افرادی که در گذشته از سیگار استفاده کرده اند نیز کاندیدهای خوبی برای سفید کردن دندان ها هستند. البته دقت داشته باشید که با استفاده مجدد از آن امکان بازگشت رنگ و یا از بین رفتن اثر سفید کنندگی وجود دارد.





:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: